Love cakes

Love cakes

Tuesday, 9 October 2012

Memaafkan

Assalamualaikum..

Topik yang dipilih untuk entry kali ni ada kaitannya dengan pengalaman lalu dan juga paling terdekat..nak story kat u ollss...

Minggu lepas i terkejut berukksss....tengah santai-santai tengok facebook... tetiba macam kenal jerr gambar nihhh... ada la seorang manusia nih upload kat fb gambar kek barbie muslimah yang dibeli melalui adiknya dariku.... yang aku musykil tu.. ada gak org camni... dah lerr add aku mestila ada kemungkinan aku terbaca status dia kan..kelakar la... dia mngaku kat fb tu dia yg buat kek tersebut...dan sesiapa nak order hubungi dia.. makkkk aii.... sodapnye gune hasil karya org lain utk promote bisnes sendirik..... kalau niat dia nak jadi agen takpe la jugak.. tapi kalau tu niat ko memang nak untung atas angin je la kan... dalam perasaan yang bercampur baur..bengang  la jugakkan.. tapi aku pun x nak memanjangkan cerita, gasak ko la.. kalau ko boleh buat... ada org tempah nanti ko buat la yerr.. menyesal bagi harga murah, aku jual masa tu Rm65 ke 70 tak ingt sebab dah beberapa bulan jugak la kek tu diaorg beli dariku.... tapi wajah hasil karya aku takkan lupa sebb semua gambar aku simpan... sedih........... siap hantar lagi....coz aku terlupa buat part lengan dia.. jadi macam tak muslimah sangat la pulakkan... kalau ikutkn x jejas apa pun kek tu tapi sebb rasa bertanggungjawab ku turunkan harga tanpa diminta, padahal kengkawan punye pasal memang dah bagi harga runtuh dah seperti yang dijanjikan iaitu RM90 mmg dh murah giler untuk harga kek barbie muslimah yang siap platform.. dekat 3kg gak la beratnye... adik dia yg tempah tu junior masa sekolah menengah dulu.. so bagi la harga kengkawan.. tapi kakak dia pulak buat sengal kat aku camtu.. mungkin kakak dia tak sengaja.. sangat excited dengan kek tu hahaha........ tak sangkakan... pasni no diskaun.. Barbie dgn platform RM120... Murahkan... kalau org lain dah 200++++ dah aku survey...
inilah kek kontroversi tu huhu....




ini pulak yg di upload oleh si polan....ada la dlm beberapa keping gambar dia upload semua promote kek tu sesiapa nak boleh tempah kat dia dan yg penting dia kata kek tu sedap.. sejuk hati i...:-) elok la tulisan x bleh baca..i dah tolong sorokkan sesiapa yang berkenaan... x berniat nk memalukan sesiapa sekadar buat peringatan supaya lebih berhati-hati di dunia yang fana nih..






Sabda Nabi Muhamad SAW: "Mahukah kamu, aku  memberitahu kamu sesuatu perkara yang dengannya Allah akan memuliakan binaan (kedudukan seseorang) dan mengangkatnya kepada beberapa darjat ketinggian?"

Sahabat pun menjawab: "Ya, wahai Rasulullah."

Baginda bersabda: "Berlemah-lembutlah kamu terhadap orang jahil, maafkanlah orang yang menzalimi kamu, hulurkanlah pemberian kepada orang yang menahan pemberiannya kepadamu dan sambunglah ikatan silaturrahim terhadap orang yang memutuskanya terhadap kamu"

Maka berlapang dada lah di atas segala yang berlaku..dan senyum la aku sendirian.. agar ada ganjaran buatku kelak.

Amin.

No comments:

Post a Comment