Love cakes

Love cakes

Monday, 25 June 2012

Rindu-rinduan

Assalamualaikum...

Malam ni sunyi... hubby out station...bila dah jauh ni, mula la rindu-rinduan... anak yang comel sorang tu pula tidur awal malam ni.. makanya lagi la terasa sunyi.. terkenang dolu..dolu... 5 tahun yang lalu.. semasa masih single mingle...kurus slim river...sekarang ni nak masuk guni pun tak muat hahha......

Tapi Alhamdulillah...walaupun saiz badan berubah... cinta antara aku dan suami juga berubah...jeng..jeng...jeng.. ayat gosip gitu.... berubah menjadi semakin hari semakin gebu dengan kasih sayang segebu kenaikan berat badan kami..;-)

Perkahwinan kami bukanlah perkahwinan yang dibina atas dasar kata-kata manis dan perasaan mendalam yang diulit cinta sehidup semati... kerana pertemuan kami sememangnya telah diatur tuhan yang maha esa... perkenalan kami sebelum mendirikan rumah tangga agak singkat... 2-3 minggu kenal terus dilamar... yang pasti aku adalah cinta pertamanya manakala bagiku, suamiku bukanlah cinta pertama ku namun yang pasti dia adalah cinta terakhirku hingga ke syurga... kerana dia adalah anugerah Allah yang diberikan kepadaku untuk meneruskan hidup ini dengan lebih sempurna...

Mengimbas kenangan perkahwinan kami... kehadiran suamiku dalam hidup ini memadamkan kesedihan ku yang tidak mampu untuk aku kongsikan lagi kerana luka itu telah dingin dan kaku.. yang tinggal hanya sekeping hati yang masih menunggu kata-kata kemaafan... kemaafan telah lama ku beri pada ketika tragedi itu.... apabila ingatan itu menjelma... dalam lubuk hati yang sangat dalam.. titisan air mata pun tidak tertahan... sungguh aneh perasaan ini... lalu dengan iringan Al-fatihah menyejuk jiwa ku dan kusedekahkan kepada dia dan keluarganya yang melukakan....

Namun aku yakin setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. kerana sebaik-baik perancang dan yang mengatur adalah Allah S.W.T. ....sekiranya anda sedang merasai saat-saat getir dalam hidup sehingga merasa semangat hidupmu seakan menghilang.... dongak lah ke langit dan lihatlah kebesaran Allah dan panjatkan lah doa.. dan ingatlah akan janji Allah pencipta sekelian alam... juga tujuan kita dijadikan di muka bumi.. tiada yang hakiki sekalian di bumi..... kebaikan di akhirat jua yang abadi..


 
Bertunang 2-3 bulan jer...

Nikah 02.02.2008

Di Masjid Putrajaya

Sepanjang majlis akad nikah.. dzikir banyak2 jangan sampai jadi runaway bride ;)
 
Ikut jerr... apa kata cameraman.. masa nih malu-malu lagi..
maklum la x kenal sangat dengan hubby
 
Pelamin hanya untuk sesi gambar jer.. takde upacara bagi ayam makan haha...



Alhamdulillah..akhirnya ku bersyukur dia adalah pemimpinku..



Wassalam.....







No comments:

Post a Comment